چاپ وتبلیغات (ویزیت آنلاین آبتین)
چاپ کلیه کارهای چاپی درکوتاهترین زمان وباکیفیت عالی وقیمت مناسب

 www.abtinvisit.com

فولدر یا پوشه، ابزاری است که از طریق آن می توان دسته ای از اوراق و اسناد را به صورت منظم و ترتیب شده در کنار هم قرار داد و نگهداری نمود.

فولدر در جنس ها و شکل های مختلفی ساخته و استفاده می گردد که رایج ترین آن فولدر های مقوایی با چاپ رنگی می باشد. این نوع از فولدر افزون بر جنبه محافظتی و بسته بندی برای اسناد و مدارک، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی نیز بکار برده میشود.

برای مثال یک پیمانکار در هنگام تحویل اسناد و مدارک مربوط به یک پروژه، آن ها را داخل یک فولدر قرار داده، تا علاوه بر داشتن ظاهری بهتر و آراسته تر، سایر توانمندی ها و امکانات خود را به طور غیر مستقیم در معرض دید کارفرما قرار دهد.

بعنوان مثال دیگری می توان فرولید کننده کالا را نام برد که مجموعه ای از بروشورها، پروپوزال ها، لیست های قیمت، پیش نویس ها، قراردادها و غیره را که از ابزار لازم در هنگام مذاکره حضوری یا زمان عقد قرارداد و نیز شرکت در نمایشگاه می باشد را به صورت مرتب و آراسته در قالب فولدر مقوایی به مخاطب خود تحویل می دهد تا میزان اثرگذاری را بر وی به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

 

فولدر های مقوایی دارای محدودیتی از نظر شکل و انداره نمی باشند .مطلب قابل اهمیت آن است که اولاً بتوان تعدادی کاغذ A4 را را براحتی درون آن جای داد ونگهداری نمود و ثانیاً قالب آن، مقدار دورریز و ضایعات کمتری را در مقوا ایجاد نماید .

قالب فولدر معمولا به گونه ای طراحی میگردد که اجزای آن در همدیگر قفل گردیده و بدون نیاز به چسب و صحافی وضعیت پایداری را ایجاد نماید . حتی می توان در برخی از انواع آن برش هایی برای الصاق کارت ویزیت یا سی دی تعبیه نمود.

 

برای ایستایی و دوام بالاتر می توان فولدر را با مقوای گلاسه ضخیم، مثلاً ۳۰۰ گرمی یا ۲۵۰ گرمی چاپ نمود و برای حصول نتیجه بهتر مقوای آن را پس از چاپ با روکش سلفون مات یا براق پوشاند.

عملیات چاپ در هر دو طرف خارج و داخل فولدر قابل انجام است که این به مورد استفاده آن بستگی دارد.



 

                                                              http://abtinvisit.com

ساک دستی تبلیغاتی، به عنوان نوعی بسته بندی و یا حتی در بعضی موارد به عنوان نوعی هدیه تبلیغاتی، به خصوص در یک دهه گذشته جایگاه خاصی پیدا کرده است.                                                       http://abtinvisit.com

به رغم سابقه نه چندان زیاد استفاده فراگیر این کالا در سطح جامعه و با توجه به نو بودن آن، تا کنون نام های متنوعی به آن اطلاق گردیده است . مانند : «ساک دستی»، «ساک خرید»، «بگ شاپ (Bag Shop)»، «شاپینگ بگ(Shopping Bag)» و غیره.

                                                                                   http://abtinvisit.com

ساک دستی تبلیغاتی غالبا در موارد زیر بکار برده می گردد:

۱- بسته بندی کالاهای فروشگاهی مانند پوشاک، ساعت،  قطعات کامپیوتری و الکتریکی . طلا و جواهر، آرایشی و بهداشتی، و غیره.

۲- بسته بندی هدایای تبلیغاتی مانند سالنامه (سررسید)، کتاب های گرانبها ، ست های مدیریتی، لوح بزرگداشت و یادبود و غیره.

۳- بسته بندی جهت  کاتالوگ ها، برشور ها .  فولدر ها، اسناد و فهرست بها و غیره . خصوصا در هنگام برگزاری فستیوال ها، سمینار ها و یا شرکت در نمایشگاه ها.

قابل ذکر است که این کالا می تواند به تنهایی در دست هر فرد بصورت یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک ایفای نقش نماید و قطعا نقش قابل توجه ای را در پیشبرد اهداف سازمان یا شرکت شما بازی می کند.

این کالا در حال حاضر در انواع و اقسام جنس های کاغذی، پارچه ای و یا نایلونی تولید می گردد، که چاپخانه کتیبه با توجه به زمینه فعالیت خود در حال حاضر فقط به تولید نوع کاغذی آن مشغول می باشد.

ساک دستی های کاغذی با انواع کاغذ گلاسه، مقوای پشت طوسی و یا کرافت ساخته می گردد که دو مدل گلاسه و مقوای پشت طوسی به جهت استحکام بالاتر باید با سلفون روکش گردد.

بر خلاف این که تصور می شود ساک دستی کاغذی تبلیغاتی ،به علت جنس کاغذی آن از دوام و پایداری کمی برخوردار است ، ولی تجربه ثابت کرده است، این محصول علاوه بر داشتن استحکام زیاد به دلیل داشتن روکش سلفونی حتی توان حمل تا ۱۰ کیلوگرم وزن را در برخی از ابعاد آن دارد. البته اصولاً کارکرد این کالا، یک نوع کارکرد فانتزی در نظر گرفته شده و برای چنین مقاصدی استفاده نمی گردد .

ساک دستی کاغذی یکی از تاثیر گذار ترین روش های تبلیغاتی است که می تواند، تاثیر  زیادی در اذهان مخاطبان گذاشته و نظر آن ها را به اهداف مد نظر شما جلب نماید.

در پایان با توجه به رسالت خود ذکر این نکته را می نماییم که با توجه به بالا بودن قیمت این نوع ساک نسبت به نوع نایلونی، قبل از هر اقدامی، با مشاور تبلیغاتی خود در این مورد مشاوره نمایید. زیرا ممکن است ببسته به شغل و نوع مخاطبان شما این هزینه تاثیری در پیشبرد آرمان ها و اهداف شغلی شما نداشته باشد.

http://abtinvisit.com



                                                                 

 

http://abtinvisit.com

پوستر یک ورق چاپی است که غالبا بر روی دیوار یا تابلوی اعلانات نصب گردیده و وظیفه تبلیغات یا اطلاع‌رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبین را برعهده دارد . در واقع آگاهی داده و مطلبی را می ‌رساند.
چاپ پوستر به صورت تکرو بوده و معمولاً به صورت عمودی طراحی و نصب می گردد.

شیوه طراحی پوستر در رساندن مفهوم به مخاطب دارای اهمیت بسزایی است. قبل از طراحی آن باید در نظر داشت که هدف از طراحی، چاپ و نصب این پوستر چه می باشد .

کارکرد پوستر ها به چند دسته ذیل تقسیم می گردد :

                                                                             http://abtinvisit.com

۱- پوستر با موضوع «اقتصاد و تجارت» مثل : پوستر برای معرفی فعالیت تجاری موسسات آموزشی، تولید کنندگان مواد غذایی، ساعت، پوشاک و غیره، فروش فوق العاده محصولات یک شرکت و …

۲- پوستر به منظور «اطلاع رسانی و تبلیغات» مانند : پوستر رقابتهای ورزشی ، پوستر انتخاباتی، پوستر فیلم های سینمایی و …

۳- پوستر با عناوین «آموزشی و تربیتی» مانند پوستر آموزش های تربیتی ، پوستر آموزه های دینی و اخلاقی و آیات و روایات، پوستر آموزش فرهنگ شهروندی، پوستر امر به معروف و نهی از منکر و …

۴- پوستر با عناوین «شناختی و معرفی» مثل پوستر بازیکنان و تیم های ورزشی، پوستر اماکن فرهنگی و مذهبی . پوستر مناظر طبیعی و شهرها ، پوستر مشاهیر بزرگ علمی و هنری  و …

۵- پوستر با عنوان «فراخوان و یا دعوت به بازدید» مانند فراخوان و یا دعوت به سمینارها و همایش ها، بازدید از نمایشگاه ها و …

۶- پوستر با موضوع «مناسبتی» با هدف بیان تبریک و تسلیت برای مناسبت های ملی و مذهبی، مثل پوستر گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یا تبریک میلاد پیامبر .

در چاپ پوستر های تجاری یا تبلیغاتی می توان از دیگر کارکرهای  پوستر مانند تصاویر متناسب و یا حتی تقویم سال، در کنار پیام تبلیغاتی مورد نظر خود استفاده کرد، تا از این طریق جلب نظر بیشتری در مخاطب ایجاد گردد.

محدودیت خاصی در ابعاد چاپ پوستر به نظر نمی رسد. خصوصا که در دهه های اخیر ماشین آلاتی برای چاپ پوستر در ابعاد بسیار بزرگ (Large Format) طراحی و تولید شده و همه روزه در محیط اطراف خود شاهد این گونه از پوستر ها به نام «بنر» هستیم. این پوستر ها معمولا در تیراژ کمی چاپ و نصب می گردند.

اما در حوزه فعالیت چاپخانه کتیبه که چاپ افست می باشد، این ابعاد محدود گردیده و با توجه به ماشین آلات چاپ افست، حداکثر تا ابعاد ۷۰ × ۱۰۰ سانتیمتر مقدور می باشد. البته پوستر های چاپ افست که اغلب در تیراژ های بالا و در حالات تک رنگ، دو رنگ، یا چهار رنگ چاپ می شوند، با توجه به محل نصبشان، نیازی احساس نمیگرددئ که حتی بزرگتر از ۷۰ × ۵۰ سانتیمتر باشد.

نکته قابل توجه که باید به آن اشاره نمود : صرفه اقتصادی در چاپ پوستر در تعداد بالاست، که بدین منظور پوسترها معمولاً در چند سایز استاندارد که کمترین دورریز کاغذ را دارد، چاپ می شوند.

البته محدودیتی در چاپ پوستر در سایر ابعاد و تیراژ به دلخواه سفارش دهنده وجود ندارد.

http://abtinvisit.com



www.abtinvisit.com

بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی کالا و خدمات می‌باشد که از طرف تولید کننده به مشتری برای معرفی دقیق تر کالا ارائه می‌گردد.

وقتی یک بروشور طراحی می شود باید به نحوه استفاده از بروشور کاملا توجه داشته باشیم.

بروشور نوعی تبلیغات چاپی است که هدف آن ترویج اطلاعات و یا تبلیغ یک محصول است طراحی یک بروشور مستلزم شناخت اصول تبلیغات ، نوشتن ، متن آگهی است. بروشور همچون دیگر انواع اموار تبلیغاتی  به یک مفهوم و محتوا نیاز دارد که به هم پیوند بخورند. بروشور براساس نوع طرح می تواند ساده تک رنگ، سه لتی ساده باشد و یا طرح های چهار یا پنج رنگ پیشرفته که بر روی کاغذهای گلاسه یا گران قیمت چاپ می شوند. شکل اندازه بروشور بسیار متفاوت است . رایج ترین بروشورها معمولاً سه لتی و با ابعاد 30×21 (A4)سانتیمتر است و یا چهار لتی 35×21 سانتیمتر. برخی از بروشور ها از قطع بولتن یعنی یک لتی 42×27 سانتیمتر استفاده می شود زیرا باید اطلاعات را بیش از اطلاعاتی که در قطع استاندارد جای می گیرد ، در خود جای دهد. بروشورها نقش اطلاع رسانی دارند و به عنوان حاملی برای معرفی ، شرح حال و تبلیغ یک یا چند محصول استفاده می شود. بروشورها وسیله ای مناسب برای تبلیغ و اطلاع رسانی به مخاطبین خاص می باشند.  یا صرفاً می توانند آموزشی باشند و اطلاعاتی درباره بهداشت عمومی یا مطالب عمومی نظیر این به مردم بدهند.          

www.abtinvisit.com

نکاتی که باید پیش از شروع طراحی بروشور مدنظر داشت:

1) موضوع یا هدف این بروشور چیست؟

2) مخاطب کیست؟ اگر بیش از یک مخاطب وجود دارد شاید بخواهید که چند بروشور طراحی کنید.

3) مشتری چگونه از این محصول یا خدمات استفاده خواهد کرد؟

4) چه اطلاعاتی در متن باید لحاظ شود ؟

5) چه کسی متن آگهی را خواهد نوشت؟

6) پیام بروشور چیست؟

7) برای ارائه پیام ، میزان اطلاعاتی که باید در متن جای گیرد و مخاطب کدام قطعی از همه مناسبتر است.

8) آیا می خواهید برای جذاب تر کردن جلد بروشور از تصویر استفاده کنید یا می خواهید از یک عنوان مشکی و چشمگیر استفاده کنید.

وقتی یک بروشور طراحی را طراحی می کنید، جامعیت و سادگی کلیدهای اصلی طرح موفق شماست. عنوانهای اصلی و عناوین فرعی باید در آگهی منسجم و یکپارچه باشند و باید در قیاس با متن آگهی متمایز باشند. اگر شامل محصولات مختلفی است بهتر است که شکل محصولات با هم همخوانی داشته باشند.

www.abtinvisit.com

نکات مهم:

بروشور را به نحوی نگاه کنید که گویی شما خود مخاطب آن هستید.

اطلاعات باید به ترتیب اهمیت موضوع نظم یابد.

اطلاعات باید ساده و صریح ارائه شود.

صفحات و جلد باید با هم همخوانی داشته باشد.

لت های جلد باید از نظر طرح و اطلاعات که ارائه می دهند همخوان باشند.

صفحات باید از نظر بصری متعادل و متوازن باشند.

تصاویر و عکس ها باید با متن هماهنگ باشند و جلوه بصری صفحه را تقویت کنند .

کاغذی که انتخاب می کنید باید متناسب با طرح بروشور باشد و به آسانی تا بخورد.

 

www.abtinvisit.com



 

www.visitabti

 

 

کاتالوگ یا کالانما ، کتابچه معرفی کلیات کالا ، امکانات و… می‌باشد که از سوی تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده به منظور معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می شود.

در این بخش بیشتر به جنبه تجاری و جذب مخاطب توجه می‌شود (بر عکس بروشور که بیشتر به توصیف و اطلاعات فنی و نحوه استفاده می‌پردازد)

در مقابل بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا و خدمات و غیره می‌باشد که از طرف تولید کننده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی استفاده از محصول ارائه می‌گردد.

مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را برای پزشکان و داروخانه‌ ها ارسال می‌نماید . و همین تولید کننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه بکار بردن، ذکر موارد ممنوعیت استفاده در موارد خاص و همین طور عوارض جانبی و راه‌های درمان در صورت استفاده ناصحیح و غیره در بسته بندی هر محصول قرار می‌دهد.

www.visitabti

 

در کاتالوگ‌ها غالبا از تصاویر جذاب جهت معرفی بهتر محصولات استفاده می‌ شود.

 

در بروشور‌ معمولا علاوه بر تصویر از توضیحات مختصری درباره محصول هم استفاده می‌شود.

 

معمولا در ایران به اشتباه تمام راهنما‌هایی  که به صورت کتابچه و یا با کیفیت مختلف و چاپ مناسب تهیه شده است را کاتالوگ مینامند و نیز تمامی راهنماهایی را که به شکل تک برگ و یا چند لت و با استفاده از کاغذ‌ نازک تهیه شده باشند را بدون توجه به محتوای آن بروشور می‌نامند.

بعلاوه نوع دیگری از ابزار های اطلاع رسانی بنام پمفلت وجود دارد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کاتالوگ و بروشور دارد و معمولا در کاربرد های فرهنگی ، آموزشی ، بهداشتی و غیره و با اهداف اطلاع رسانی به عموم مورد استفاده قرار میگیرند.

علیرغم مطالب ذکر شده ، چاپ کتیبه به جهت دسته بندی محصولات چاپی خود و به دنبال آن تهیه لیست قیمت منظم و کامل به ناچار دسته بندی خاصی را از نظر ابعاد ارایه داده که دانستن آن در زمان ارسال سفارش و یا جستجو در لیست های قیمت برای هر کاربر لازم و ضروری به نظر می آید.

مواردی که باید در یک کاتالوگ ایده ال در نظر گرفته شود:                           www.visitabti

1)شرح مختصری از معرفی نام و عملکرد کارخانه و یا  تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مبحث

2)معرفی امتیازات , مدارک  و رتبه های تولید (استاندارد , ایزوهای موجود , مدارک تولید وغیره)

3)معرفی هرچه جامع تر در خصوص بهترین خدمات .

4)دادن اطلاعات کامل و راهنمایی صحیح به مخاطب به در مورد مشخصات فنی , خدمات ارائه شده , قابلیت های خاص و وجوه تمایز آن نسبت به تولیدات مشابه همکاران، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود است.

5)بکار بردن تصویر و متن نوشتاری مناسب در کاتالوگ تصمیم گیری و انتخاب بهتر را برای مشتری سهل و آسان می کند و وی می تواند با دیدن و مطالعه موارد فوق در زمان انتخاب و تصمیم گیری خود سرعت العمل بیشتری داشته باشد.

6)فراهم آوردن دید مقایسه ای برای مخاطب

بدین شکل که بتواند با مقایسه ویژگی های  مختلف مانند: مدل , کیفیت , کاربری  و از همه مهم تر هزینه برنامه ریزی شده از بین چند محصول معرفی شده یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب نماید .

7)با درج آدرس , تلفن  وی ا آدرس اینترنتی خود در کاتالوگ می توان شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کرد .

ویژگی های که در یک کاتالوگ باید رعایت کرد:                     www.visitabti

1)قابل حمل باشد و مطالعه آن در حداقل زمان امکان پذیر باشد.

2)خلاصه گویی و پرهیز از هر گونه افراط در توضیح بیش از حد موارد درج شده در کاتالوگ.

3)برقراری ارتباط بدون واسطه با مخاطبین.

4)ترکیب مناسب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطبین.

5)کاتالوگ ها از جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا در مقایسه با پوستر و تراکت فراتر و سنجیده تر و هدفمندترعمل می کند.

6)در راستای ارائه حس بهتر به مخاطبین کاتالوگ ها و بروشور ها به صورت چهاررنگ چاپ می شود.

7)هیچ محدودیتی در جهت بکار بردن ن.ع کاغذ یا مقوا برای چاپ کاتالوگ و بروشور وجود ندارد اما معمولا برای چاپ کاتالوگ از مقوای گلاسه با روکش سلفون و برای چاپ بروشور از کاغذ گلاسه  استفاده می شود .

8)کاتالوگ و بروشور را می توان با انواع روکش ها مانند سلفون مات و یا براق و در موارد خاص از یووی موضعی جذابتر کرد

 

www.visitabti



                            www.abtinvisit.com                                                                          در توضیح می توان گفت برگه ای است که برای نگارش نامه 

 

های رسمی مورد استفاده قرار گرفته و شخص حقیقی یا حقوقی با نوشتن متن مورد نظر روی سربرگ خود ضمن هویت بخشی بصری به مکاتبات به گونه ای اعتبار و اصالت متن را نیز به خواننده آن منتقل مینماید.

بنابراین برای همه اشخاص حقوقی شامل : وزارت خانه ها . سازمان ها . ادارات . شرکت ها . موسسات.  کانون ها . اتحادیه ها و … و همچنین اشخاص حقیقی واجد درجه اعتبار قانونی مانند: پزشکان . وکلا . مهندسان و برخی از صنوف دیگر شایسته است که در آغاز نسبت به تهیه سربرگ به عنوان یکی از ابزارهای لازم و ضروری اقدام نمایند. (در اصطلاح عمومی به سربرگ پزشکان سرنسخه هم گفته می شود.)

یک سربرگ دارای اجزاء مهمی چون آرم و نشان . نام و زمینه فعالیت . محل درج تاریخ . شماره و پیوست . و درپایین برگه آدرس و تلفن باشد.  (سربرگ شخص به هیچ عنوان نباید به محل درج پیام های تبلیغاتی شخص تبدیل گردد )

دارنده سربرگ می تواند از آن برای مصارف گوناگون اعم از متن های رسمی همچون مکاتبات اداری . صدور پیش فاکتور و یا برای درج قرارداد ها استفاده نماید.

ویژگی منحصر به فرد سربرگ سرچسب شدن است . بدین گونه که معمولا از قسمت بالا و یا در برخی موارد از سمت چپ کاغذ . در بسته های تقریبی ۱۰۰ برگی سرچسب  می شود . و به این ترتیب از پراکندگی کاغذ های سربرگ جلوگیری می گردد.

ابعاد سربرگ در دو قطع A4 و یا A5 چاپ می شود. اوراق مشابه در ابعاد کوچکتر مانند A6 یا B6، به همان صورت چسب شده اغلب به عنوان یادداشت مورد استفاده قرار میگیرد. بعضا می توان نمونه هایی از آن را به عنوان یادداشت تبلیغاتی در اختیار عموم قرار داد. نکته قابل ذکر در مورد ابعاد سربرگ ها این است که با توجه به محدودیت ابعاد کاغذ سربرگ و ماشین چاپ منظور از ابعاد A4  ابعاد تقریبی ۲۹ × ۲۱ سانتیمتر است که معمولا حدود ۵ تا ۸ میلیمتر کوچکتر از ابعاد واقعی A4 یعنی (۲۹٫۷ × ۲۱) می باشد .

   www.abtinvisit.com

بنابراین حساسیت شما نسبت به ابعاد سربرگ بی مورد است .

با توجه به اینکه سربرگ ها دارای آرم ویا لگوی رسمی مربوطه هستند . جزو اوراق رسمی و مهم به شمار آمده و باید مراقب سوء استفاده از آن باشید و در صورتی که می خواهید یادداشت چاپ نمائید اولاً در آن ازکلمه «یادداشت»استفاده نموده و ثانیاً جمله شماره و پیوست را از آن حذف نمائید.

   www.abtinvisit.com

در صورتی که از پرینتر جهت چاپ نامه های خود بر روی سربرگ استفاده مینمایید. به جهت استهلاک کمتر پرینتر بهتر است که از سرچسب استفاده نگردد. اما اگر سربرگ شما سرچسب شده بود می توانید قبل از قرار دادن در پرینتر باقیمانده چسب را از بالای آن بطور کامل پاک نمائید.

بهترین کاغذی که  برای چاپ سربرگ استفاده می شود  کاغذ تحریر ۸۰ گرمی است . ولی در برخی موارد به دلیل بالا رفتن مرغوبیت آن می توان از کاغذ ۱۰۰ گرمی تحریر . کاغذ کتان . و یاکاغذ گلاسه نیز استفاده نمود. اما باید توجه داشت که هر نوع کاغذی به جزءتحریر ۸۰ گرمی مشکلاتی را برای پرینتر به وجود خواهد آورد.

سربرگ را می توان به حالت های سیاه وسفید ویارنگی چاپ نمود . لیکن بهترین ترین حالت آن چاپ رنگی می باشد . پیشنهادما در چاپ سربرگ های رنگی ترکیبی از رنگهای تیره مانند: مشکی.سرمه ای.سبزتیره می باشد . همچنین برای چاپ سربرگ سیاه وسفید به هیچ عنوان از ترام ویا طیف ملایم  استفاده نکنید. زیرا علیرغم اینکه انتظار نمای زیبایی را دارید . نوشته های شما بصورت ناخوانا چاپ می شود.

در طراحی سربرگ باید از حداقل عناصر بصری و گرافیکی ممکن بهره گرفت تا متن موجود در آن تحت الشعاع حواشی و رنگ و لعاب آن قرار نگیرد. همچنین قرار دادن آرم به صورت ترام در زمینه اصلی سربرگ کار اشتباهی است زیرا در صورت کپی گرفتن از نامه . یا ارسال  به وسیله فکس . متن مندرج در آن ناخوانا خواهد بود. در ضمن قراردادن هر نوع کادر در حاشیه سربرگ ممکن است طرح جالبی را در مانیتور به شما نمایش دهد .ولی به دلیل برخی محدودیت های چاپ و برش و عدم امکان رعایت تقارن از طرفین کاغذ . از زیبایی سربرگ شما پس از چاپ کاسته خواهد شد.

در نظر داشته باشید که همیشه یک چاپ خوب تابع  طراحی خوب است. پس نکات ذکر شده را به دقت در طراحی خود اعمال نمائید.

1)جهت مشاهد لیست قیمت سربرگ اینجا را کلیک نمائید

2) جهت ثبت سفارش سربرگ اینجا را کلیک نمائید

 

   www.abtinvisit.com

 

 

 

 



                                                                                                 http://abtinvisit.com                                                                 

 

تراکت نوعی تبلیغات تکثیری است با عمری کوتاه، جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در ” مدت زمان معلوم ” با بیانی مستقیم و بدون واسطه، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر، به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت، نوید از یک تحول، خبر مهم و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد.

تراکت ها غالبا با بیان تصویری و نوشتاری و بصورت چهار رنگ و فاقد پیوست می باشند. برای اندازه آن، ابعاد استاندارد mm210× mm145 و mm 210 × mm 295 در نظر گرفته شده است. یک گالری، موسسه تجاری، فرهنگی و یا غیره، پس از انجام فعالیت های روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود، اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است.
بصورت مثال: خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم، یک رویداد و یا فرا خوان شرکت در میتینگ، مسابقه، و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد.

 

     http://abtinvisit.com

در طراحی یک تراکت خوب باید موارد زیر را در نظر گرفت:

 ۱- یقیناً بداند  چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد .

۲- کاملاً مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند .

۳- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند .

۴- ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرارباشد.

۵- اولین نگاه مخاطب به تراکت ،او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.

۶- مطالب مندرج در تراکت باید کاملاً صادقانه و بدون هیچ نوع دروغ پردازی باشد.

     http://abtinvisit.com

 

ویژگی های تراکت:

از ویژگی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است.

۲- به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.

۳- بدلیل توزیع مستقیم آن، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند.

۴- قابل حمل بوده و میتوان آن را در فرمت های مناسب مطا لعه و بررسی کرد.

۵- ابعاد استاندارد کاغذ آن طور انتخاب شده است که در چاپ و تکثیر اسراف نمی شود.                          

     http://abtinvisit.com

چگونگی ایجاد یک ارتباط صحیح:

 یک تراکت خوب موارد زیر را دارا می باشد.

۱- یقینا بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد.

۲- کاملا مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند.

۳- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند.

۴- ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد.

۵- اولین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.

1)جهت مشاهده لیست قیمت تراکت اینجا را کلیک نمائید

2)جهت ثبت سفارش این محصول اینجا را کلیک نمائید                  

     http://abtinvisit.com


 

استانداردهای کارت title="چاپ وتبلیغات(آبتین)"     http://abtinvisit.com

کارت ویزیت : ابعاد ۹×۵

نوع رنگ : CMYK
رزولیشن طراحی : ۳۰۰dpi
انواع کارتهای ویزیت: گلاسه – سلفون براق – سلفون مات – کتان – لمینت – برچسب ,…
فرمت انتقال فایل : Tiff و Psd

سایز کارت:

در مورد کارت ویزیت این سایز معمولا ۴٫۸*۸٫۵ است ولی درنظر گرفتن سایز ۴٫۵*۸٫۵ نیز مشکلی را بوجود نمی آورد و هر دو سایز قابل قبول است ( بستگی به آن چاپخانه ای دارد که کارت ویزیت شما را چاپ می کند). البته گاهی اوقات هم ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد . مثلا در مورد کارتهای دو لت این سایز به سایز ۹*۸٫۵ یا ۹٫۶*۸٫۵ تغییر میکند. کارتهای دو لت کارتهایی هستند که معمولا از وسط تا میشوند . در مورد کارتهای اینترنت نیز اصول کلی به همین ترتیب است البته در این نوع کارتها روش دو لت استفاده نمی شود. سایز این نوع کارت نیز معمولا هم اندازه کارتهای ویزیت معمولی است اما برخی شرکتها نیز کارتهای خود را با سایزهای بزرگتر نیز چاپ می کنند که البته چاپ آن ها حالت سفارشی دارد و حالت اصولی نیست.

در مورد فاصله ها چون در چاپخانه ها تعداد زیادی کارت همزمان روی یک زینک قرار میگیرند و چاپ میشوند، به همین دلیل بعد از چاپ شدن کارتها باید توسط یک تیغ مخصوص کارتها از هم جدا و آماده شوند. به همین خاطر توصیه میشود که از هر سمت کارت در زمان طراحی حدود ۳ تا ۴ میلیمتر فاصله گذاشته شود. این کار سبب میشود که اگر حتی پس از چاپ تیغ دستگاه دچار اشتباه شود نیز قسمتهای اصلی کارت از بین نرود. البته قابل ذکر است که فاصله ای که گفته شود منظور این نیست که حاشیه سفید اطراف کارت ایجاد شود بلکه منظور این است بخشهای اصلی کارت نظیر نام و تلفن و آدرس و … باید حدود ۳ میلیمتر فاصله داشته باشند تا آسیبی به قسمتهای اصلی وارد نشود، برای این منظور می توان از خطوط فرضی یا Graid استفاده کرد .

در مورد انتخاب شیوه رنگ بندی (Mode) برای چاپ کارت باید Mode رنگی حتما بر روی CMYK تنظیم شود تا حالت اصلی رنگها نمایش داده شوند. این مد رنگی مد مخصوص چاپ است و رنگها را به حالت طبیعی و اصلی پس از چاپ نمایش میدهد. البته توجه داشته باشید که برای نمایش صحیح رنگها در مانیتور حتی پس از انتخاب حالت مد رنگ CMYK باید مانیتور شما کالیبره شده باشد تا رنگهای اصلی نمایش داده شوند. پس از طراحی نیز فایل را با پسوند TIFF ذخیره کنید و به چاپخانه بفرستید تا کیفیت و رنگها کاملا حفظ شوند. پسوند JPG نیز پسوند خوبی است اما این پسوند بیشتر برای کارهایی که در مانیتور نمایش داده میشوند مناسب است چون مقدار کیفیت و رنگبندی را کاهش میدهد. 

مقدار رزولیشن مناسب برای چاپ کارت را ۳۰۰ Dpi در نظر بگیرید. انتخاب پسوند TIFF برای ذخیره کار و همچنین انتخاب رزلویشن ۳۰۰ برای طراحی و نیز تعداد لایه های ایجاد شده هنگام طراحی می تواند تاثیر زیادی بر روی حجم کلی کار بگذارد. تا جایی که امکان پذیر است از تصاویر با کیفیت و حتی بزرگتر از سایز کارت استفاده کنید و هنگام طراحی آنها را کوچکتر کنید اما از تصاویر کوچک که مجبور به بزرگتر کردن آنها هستید استفاده نکنید چرا که بزرگ کردن تصاویر باعث افت کیفیت آنها می شود.
یکی دیگر از مهم ترین موارد در رابطه با کارت ویزیت نوع کاغذ و چاپ اون می باشد .
سلفون مات: ( ترکیب شده از کاغذ ساده + یک لایه نازک سلفون مات بر روی آن ) در حال حاضر چندین نوع سلفون مات وجود دارد که از طریق لمس کردن میتوان به آن پی برد و از طرفی هر چه سلفون مات نرمتر و لطیفتر باشد کارزیباتر و از نظر چاپ بیشتر کارت هایی که از گرافیک قوی برخوردار هستند این نوع کاغذ مناسب نمی باشد  . و هر چه سلفون لطیف تر باشد طرح ما هم زیبا تر جلوه خواهد کرد .
سلفون براق( ترکیب شده از کاغذ ساده + یک لایه نازک سلفون براق ) این نوع کارت ها سلیقه ای است و برای متون و همچنین گرافیک های ساده خوب است .
گلاسه: ( کاغذ گلاسه ) این مدل کارت بدلیل قیمت مناسبش از آن استفاده میشود ولی کاغذ معمولی است و برای متن ها مناسب است .
گلاسه یووی: ( کاغذ گلاسه با ترکیبی شیمیایی ) این کاغذ نسبت به گلاسه قبل و همچنین سلفون براق … براق تر است و بیشتر برای بروشور ها کاربرد دارد تا کارت .
کتان: ( کاغذ + ترکیب شیمیایی + شابلون خور ) یکسری کارت ها هستند که وقتی به آن نگاه میکنید خطوطی الیافی شکل روی کارت مشاهده میکنید . این کارت ها بدلیل همان خطوط الیافی شکل برجسته هستند و برای چاپ گرافیکی مناسب نیستند .  ولی برای آرم ها و همچنین متون مناسب هستند و بیشتر برای شرکت های بزگ کاربرد دارد

Pvc : ( کاغذ مخصوص Pvc ) این نوع کارت ها بیشتر مناسب کارت اینترنت است تا کارت ویزیت اما استفاده میشود.
جدیدا کارت هایی با جنس کاغذ کالک، ابریشمی و … نیز چاپ می شود که فقط اشخاص خاصی ( گرافیست ها و هنرمندان یا سرمایه داران) از آنها استفاده می کنند.

1)جهت مشاهد لیست قیمت کارت ویزیت اینجا را کلیک نمائید

2)جهت ثبت سفارش این محصول اینجا را کلیک نمائید

 

                                                             http://abtinvisit.com



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چاپ وتبلیغات (ویزیت آنلاین آبتین ) و آدرس visitt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 

                                 








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 26335
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کد حباب و قلب

سايت تفريحي بادکنک